bar

jumlah pelawat

22 December, 2011

aq x pandai cam korang

alhamdulillah lulus gak pmr sorry to my mom n father i can't give A to you ;')


Congratulations to who can gets 8A,  5A happy story above, which is a no good, too, no problem.

passed just try again ok. including me. hmmm, I am also sad to see the results PMR
who wants me speaking again? to want to talk in malay? okay if I talk in Malay language.



K LAR SAMPAI KAT SINI JEA KITA SEMBANG TATATA
aq x pandai cam korang just dpt :-



1B 2C 5D 

21 December, 2011

Tidak cukup tidur 6 jam bahayakan nyawa


Posted by MOHD. ADHA MOHD. ZAIN on Sunday, October 9, 2011

LONDON: Kajian terbaru menunjukkan tidur nyenyak dan mencukupi pada waktu malam penting untuk kecergasan fizikal dan mental tetapi kini masalah tidur tidak cukup semakin meningkat, dengan penyelidikan membuktikan seorang daripada setiap lima orang, berasa letih luar biasa dan seorang daripada 10 mengalami keletihan berpanjangan.

Pengarah Pusat Tidur Universiti Glasgow, Profesor Colin Espie, berkata tidur ialah cara semula jadi yang membekalkan rehat, pemulihan dan tenaga kepada manusia dan tiada sesuatu lain yang melakukan perkara sama.

Bagaimanapun, ramai daripada kita menganggap tidur cuma satu komoditi. Kita tidak menghormati pengambilan tidur nyenyak mencukupi, menganggap ia seperti pengacau. Mendapatkan tidur nyenyak pada waktu malam tidak pernah dianggap penting, katanya.

Menurut kajian Universiti Warwick menunjukkan mereka yang tidur kurang enam jam sehari dan terganggu berisiko 48 peratus menghidap atau meninggal dunia akibat sakit jantung dan 15 peratus risiko menghidap atau mati akibat serangan angin ahmar.

Amalan tidur lewat dan awal pagi sebenarnya umpama bom jangka kepada kesihatan. Jadi, bertindak sekarang untuk mengurangkan risiko menghidap penyakit membahayakan nyawa seperti itu, kata penulis bersama kajian, Profesor Francesco Cappuccio.

Lelaki berusia lebih 65 tahun yang kurang tidur nyenyak yang cukup berisiko tinggi mendapat tekanan darah tinggi, menurut kajian terbaru Fakulti Perubatan Harvard. Kajian ke atas 784 pesakit, yang disiarkan dalam jurnal Hypertension, mendapati mereka yang kurang mendapat tidur nyenyak berisiko 83 peratus mendapat penyakit itu berbanding yang tidur nyenyak yang panjang.

Tekanan darah tinggi meningkatkan risiko serangan jantung, angin ahmar dan masalah kesihatan lain.

Kurang tidur menyebabkan tekanan pada tubuh, memaksa jantung berdegup lebih pantas, kata pakar. Namun tidur yang terlalu panjang, lebih sembilan jam, mungkin juga menjadi petanda kepada penyakit termasuk kardiovaskular.
Satu kajian ke atas 472 pesakit obes, yang disiarkan dalam International Journal of Obesity, membabitkan peserta memakan 500 kurang kalori setiap hari, disertai senaman kebanyakan hari. Mereka yang tidur terlalu pendek atau terlalu lama kurang kehilangan berat badan dalam tempoh enam bulan.

thanx syg :')

gud luck untk ecox k ..
jgn rsau cgt ..
kalo da brusaha , redha jew k..
jgn cuak sgt cmpai ta leyh tdow ..
syg doakn bie dpt result yg bgoz2 k ..
ape2 pon yg trjadi tawakal k .. huhuhu thanx yew syg... :) terharu nie..hahaha...main2 jea bie syg cayunk sangat2... :) muah!! thanx :) fina own's

20 December, 2011

uat 6-pack care mudah

2 Cara Membentuk Six Pack Dalam Masa yang Singkat

Teknik pertama

2 Cara Membentuk Six Pack Dalam Masa yang Singkat


Teknik kedua

2 Cara Membentuk Six Pack Dalam Masa yang Singkat

care pling mudah nk uat gak lar huhuhu


try lar uat mesty jadynyew.. :)

syg kau fina

salam nie fina
syg janji xkan ada hbungan ngan abg angkat lagy(bdk aq gaduh uh) btw td da ngox gambar bie,huhu ada lak gambar syg,syg ta nk kehilangan bie k.bie jgn tinggalkan syg au... uh kate2 die.. so aq nk tengok sejauh mne janji die :) love u syg :) <3 15/11/2011 tarikh kiter org kapel 8:30mlm

aq x nk sape2 kaco hubungan kiter org mcm abg angkat die...sampai x puas haty nan aq nk gado nan aq ...aq open jea...bukan awex aq sorang jea yg adew kat dlm dunia nie sampai koe nk die sangat.. BODOH!!! aq dpt tahu yg koe kaco die aq sanggup turun sane,sengal,nk gado jgn lar gado dlm phone face to face lar..hahah pengencut siap tukar no phone lagy ...hahaha bahangong!!! k stop di sini jea karang kuar ayat kasar lagy tapy lwk hehehe

14 December, 2011

Makna Sebuah Cinta

Di sini menerangkan apa itu makna sebuah cinta yang selama ini kita ketahui cinta monyet, cinta buta dan sebagainya. Cinta di sini bermaksud, cinta kepada Allah, isteri, kekasih dan sahabat.
1. Jangan tertarik kepada seseorang karena parasnya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya karena kekayaan dapat musnah. Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum, karena hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah. Semoga kamu menemukan orang seperti itu. 
2. Ada saat-saat dalam hidup ketika kamu sangat merindukan seseorang sehingga ingin hati menjemputnya dari alam mimpi dan memeluknya dalam alam nyata. Semoga kamu memimpikan orang seperti itu.
3. Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi. Jadilah seperti yang kamu inginkan, karena kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan. 
4. Semoga kamu mendapatkan kebahagiaan yang cukup untuk membuatmu baik hati, cobaan yang cukup untuk membuatmu kuat, kesedihan yang cukup untuk membuatmu manusiawi, pengharapan yang cukup untuk membuatmu bahagia dan uang yang cukup untuk membeli hadiah-hadiah. 
5. Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan. Tetapi acap kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita.
6. Sahabat terbaik adalah dia yang dapat duduk berayun-ayun di beranda bersamamu, tanpa mengucapkan sepatah katapun , dan kemudian kamu meninggalkannya dengan perasaan telah bercakap-cakap lama dengannya. 

7. Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahwa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya. 


8. Pandanglah segala sesuatu dari kacamata oranglain. Apabila hal itu menyakitkan hatimu, sangat mungkin hal itu menyakitkan hari orang lain pula. 


9. Kata-kata yang diucapkan sembarangan dapat menyulut perselisihan. Kata-kata yang kejam dapat menghancurkan suatu kehidupan. Kata-kata yang diucapkan pada tempatnya dapat meredakan ketegangan. Kata-kata yang penuh cinta dapat menyembuhkan dan memberkahi. 
10. Awal dari cinta adalah membiarkan orang yang kita cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kita inginkan. Jika tidak, kita hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kita temukan di dalam dia. 

11. Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya. 


12. Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dengan beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterimakasih atas karunia itu.


13. Hanya diperlukan waktu semenit untuk menaksir seseorang, sejam untuk menyukai seseorang dan sehari untuk mencintai seseorang, tetapi diperlukan waktu seumur hidup untuk melupakan seseorang.  


14. Kebahagiaan tersedia bagi mereka yang menangis, mereka yang disakiti hatinya, mereka yang mencari dan mereka yang mencoba. Karena hanya mereka itulah yang menghargai pentingnya orang-orang yang pernah hadir dalam hidup mereka. 


15. Cinta adalah jika kamu kehilangan rasa, gairah, romantika dan masih tetap perduli padanya. 


16. Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu dan mendapati pada akhirnya bahwa tidak demikian adanya dan kamu harus melepaskannya. 


17. Cinta dimulai dengan sebuah senyuman, bertumbuh dengan sebuah ciuman dan berakhir dengan tetesan air mata. 


18. Cinta datang kepada mereka yang masih berharap sekalipun pernah dikecewakan, kepada mereka yang masih percaya sekalipun pernah dikhianati, kepada mereka yang masih mencintai sekalipun pernah disakiti hatinya.


19. Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan tidak pernah memiliki keberanian untuk mengutarakan cintamu kepadanya.

20. Masa depan yang cerah selalu tergantung pada masa lalu yang dilupakan. Kamu tidak dapat hidup terus dengan baik jika kamu tidak melupakan kegagalan dan sakit hati di masa lalu. 

21. Jangan pernah mengucapkan selamat tinggal jika kami masih mau mencoba, jangan pernah menyerah jika kamu masih merasa sanggup, jangan pernah mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya. 
22. Memberikan seluruh cintamu kepada seseorang bukanlah jaminan dia akan membalas cintamu. Jangan mengharapkan balasan cinta, tunggulah sampai cinta berkembang di hatinya, tetapi jika tidak, berbahagialah karena cinta tumbuh di hatimu. 

23. Ada hal-hal yang sangat ingin kamu dengar tetapi tidak akan pernah kamu dengar dari orang yang kamu harapkan untuk mengatakannya. Namun demikian, janganlah menulikan telinga untuk mendengar dari orang yang mengatakannya dengan sepenuh hati. 

24. Waktu kamu lahir, kamu menangis dan orang-orang di sekelilingmu tersenyum. Jalanilah hidupmu sehingga pada waktu kamu meninggal, kamu tersenyum dan 
orang-orang di sekelilingmu menangis.

itu lah makna cinta yg farid dpt bagy korang fahamkan erti CINTA..jgn lupe shared bende nie kepada rakan2 anda oke... :) sekian terima kasih...salam

11 December, 2011

penat beliau

Bersusah payah RASULULAH S.A.W , berhijrah , untuk menyebarkan islam , mahu manusia ini selamat , mahu umat-nya hidup senang di dunia dan di akhirat tapi kita? apa kita buat? menjatuhkan maruah agama , sanggup murtad , sanggup bergadai maruah diri , bangsa dan agama.

25 November, 2011

internet low

asal lar mlm nie internet low....errr..sila larr  haha....err...nk uat pape un x boleh.. bab low..nie nk 
                                         prrrff##: sial larr
 taip nie pown sangkut2...err..selalunya x dew lar selow mcm nie klau 3 bar uh x pe lar leyh lar.. errr...sini jea eh cite hihi

15 November, 2011

bie cayunk syg.. muah!!!



sekian lame aq mencari awex...boleyh plak aq tahan  2 bulan per..akhirnya aq dapt gak awex :) hihihi name die fatin nur saffina :) 14 tahun..mintak2 aq dpt jumpe die bulan 12 di time square :)
syg die sangat2 kali nie memang aq janji nan diri aq x kan curang..memang aq x curang pown..adoii..hhahaha.. :) k arr..bie love u syg <3 :) muah!

10 November, 2011

bacalah ayat kursi di mana2 sahaja

ayat Kursi:
1) Baca pada saat keluar rumah, 70000 malaikat akan menjagamu dari semua sisi
2) Baca saat masuk rumah, kemiskinan tdk akan memasuki rumahmu
3) Baca setelah berwudhu, darjatmu akan dinaikkan 70 tingkat
4) Baca pada saat tidur, malaikat akan menjagamu sepanjang malam ...
5) Baca setelah solat, maka jarak antara kamu dan syurga hanyalah kematian. Sampaikan kepada orang lain, maka ini adalah sedekah jariah. Dan pada setiap orang yg mengamalkan, kamu akan ikut mendapat pahalanya sampai hari kiamat....

mandi wajib

Hukum mandi wajib

Mandi wajib ataupun mandi junub adalah wajib ke atas orang Muslim untuk membersihkan dirinya daripada hadas besar.

[sunting]Perkara-perkara yang membawa kepada mandi wajib

Seorang Muslim perlu mengerjakan mandi wajib dalam keadaan berikut :
  • Jimak iaitu melakukan persetubuhan (bertemu dua khitan) apabila zakar dimasukkan ke dalam faraj walaupun tidak keluar air mani.
  • Keluar air mani walaupun zakar tidak dimasukkan ke dalam faraj. Begitu juga keluar air mani kerana bermimpi (wet dream)
  • Keluar darah Haid bagi wanita.
“Jika datang haid, maka tinggalkan solat. Dan jika telah lewat, maka mandi dan Solatlah” (HR. Al Bukhari no. 320, Muslim no. 333, Abu Daud no. 279, At Tirmizi no. 125 dan An Nasa’i I/186)”
  • Nifas iaitu darah yang keluar dari faraj wanita ketika melahirkan anak (Wiladah)
  • Wiladah - wanita yang melahirkan anak.
  • Mati.
  • Masuk Islam orang yang sebelumnya kafir.
Dari Qais bin Ashim, ia menceritakan bahawa ketika ia masuk Islam, Nabi SAW menyuruhnya mandi dengan air dan bidara (HR. At Tirmidzi no. 602 dan Abu Dawud no. 351, disahihkan oleh Syeikh Albani dalam Irwaa’ul Ghalil no. 128)

[sunting]Rukun

Rukun mandi ada tiga perkara meliputi
  • Niat dengan tujuan membezakan ibadat dan adat. Niat ini sekadar dilafazkan di dalam hati dan tidak perlu dilafazkan secara zahir (secara lisan)
  • Menghilangkan kotoran dan najis pada badan.
  • Meratakan air ke seluruh anggota badan yang zahir termasuk segala lipatan-lipatan badan. (Sayyid Sabiq, Fiqh Sunnah)

[sunting]Niat

Niat mandi wajib secara ringkasnya adalah "Sahaja aku mandi wajib kerana Allah Taala."Niat itu hendaklah disertakan ketika air sampai ke bahagian anggota badan. Lafaz niat yang lain"nawaitul ghusla liraf'il hadatsil akbari janabati fardlal lillaahi ta'aalaa" (Ertinya: Sahaja aku mandi wajib untuk menghilangkan hadas besar dan mandi wajib kerana Allah Taala)
Untuk wanita yang mandi wajib kerana hadas haid, niat mandi wajib adalah "Sahaja aku mengangkat hadas haid kerana Allah Taala." manakala bagi wanita yang habis nifas, niat mandi wajib ialah "Sahaja aku mengangkat hadas nifas kerana Allah Taala".
Niat mandi wajib hendaklah dilafazkan apabila mula terkena air kepada mana-mana bahagian anggota mandi. Sekiranya niat dilafazkan selepas dia telah membasuh anggota badannya, mandi wajibnya tidak sah dan dia mestilah memulakan kembali niatnya ketika dia mula menyampaikan air ke seluruh anggota badannya. Sekiranya dia berniat sebelum air sampai ke badan, niat itu juga tidak sah dan dia mestilah memulakan kembali niatnya ketika dia mula menyampaikan air ke seluruh anggota badannya.
Orang yang tidak berniat mandi wajib tidak memenuhi rukun mandi wajib dan dengan itu tidak boleh dikatakan telah mengerjakan mandi wajib. Dia hanya sekadar mengerjakan mandi biasa (mandi adat), dan masih terikat dengan larangan yang dikenakan ke atas orang yang berhadas besar.

[sunting]Cara mandi wajib

Mandi wajib hendaklah dikerjakan menggunakan menggunakan air mutlak iaitu air yang suci lagi menyucikan, dan tidak sah jika menggunakan air yang bukannya air mutlak.
Cara mandi wajib paling afdal sekiranya mengikut sunnah Rasulullah SAW. Berdasarkan hadis dari Aisyah ra.,
“Dahulu, jika Rasulullah SAW hendak mandi janabah (junub), beliau membasuh kedua tangannya. Kemudian menuangkan air dari tangan kanan ke tangan kirinya lalu membasuh kemaluannya. Lantas berwuduk sebagaimana berwuduk untuk solat. Lalu beliau mengambil air dan memasukkan jari-jemarinya ke pangkal rambut. Hingga beliau menganggap telah cukup, beliau tuangkan ke atas kepalanya sebanyak 3 kali tuangan. Setelah itu beliau guyur seluruh badannya. Kemudian beliau basuh kedua kakinya”
(HR. Al Bukhari dan Muslim)
Cara mandi wajib yang paling baik adalah mengikut cara yang diriwayatkan oleh Imam At-Tirmizi.
  1. Membaca bismillah sambil berniat untuk mengangkat hadas besar .
  2. Membasuh tangan sebanyak 3 kali.
  3. Membasuh alat kelamin dari kotoran dan najis.
  4. Mengambil wuduk sebagaimana biasa kecuali kaki. Kaki dibasuh selepas mandi nanti.
  5. Membasuh keseluruhan rambut di kepala.
  6. Membasuh kepala berserta dengan telinga sebanyak 3 kali dengan 3 kali menimba air.
  7. Menjirus air ke seluruh bahagian badan di sebelah lambung kanan dari atas sampai ke bawah.
  8. Menjirus lambung kiri dari atas sampai ke bawah.
  9. Menggosok bahagian-bahagian yang sulit seperti pusat, ketiak, lutut dan lain-lain supaya terkena air.
  10. Membasuh kaki.
Jika dia mandi dengan menggunakan “shower”, tidak perlu tiga kali, memadai telah yakin air telah meratai seluruh badan dari kepala ke hujung jari.
Untuk wanita pula, oleh kerana rambut wanita lebih panjang, maka disunatkan diuraikan rambut. Jika rambut seseorang itu ditocang atau disanggul, sekiranya tak sampai air ke dalamnya, tocang atau sanggul hendaklah dibuka untuk membolehkan air sampai.
Seseorang itu elok memakai kain hingga ke lutut seperti yang diajarkan oleh Rasulullah s.a.w.

[sunting]Najis di badan

Jika ada najis di badan, najis itu boleh dibasuh serentak dgn mandi wajib iaitu membasuh najis dgn mandi wajib itu boleh disekalikan (Imam Nawawi) untuk memenuhi rukun kedua mandi wajib.

[sunting]Keperluan mengambil wuduk

Seseorang yang telah mengerjakan mandi wajib tidak perlu mengambil wuduk semula untuk mengerjakan solat dengan syarat dia tidak melakukan perkara yang membatalkan wudukselepas dia mengerjakan mandi wajib. Jika terbatal, dia perlu hanya mengambil semula wuduknya sahaja.

[sunting]Perkara-perkara sunat

Pada masa mandi kita disunatkan menghadap kiblat, membaca bismillah, membasuh tangan, mengambil wuduk, mengosok-gosok seluruh badan, tertib dan muwalat, iaitu berturut tanpa putus.
Bagi wanita yang mandi disebabkan haid dan nifas, disunatkan menggunakan perfume selepas mandi (afterbath perfume) supaya harum dari bau darahnya.

[sunting]Perkara Berkaitan

[sunting]Melewatkan Mandi Wajib

Mandi wajib boleh ditunda dari malam sehingga siang. Dengan itu, pasangan yang berjimak boleh melewatkan untuk mandi wajib sehingga pagi dan mengerjakan mandi wajib sejurus sebelum mengerjakan solat subuh, tetapi pasangan itu disunatkan berwuduk sebelum tidur jika ingin melewatkan mandi wajib mereka hingga ke pagi.
Orang yang melewatkan mandi wajibnya juga tidak membatalkan puasa dan boleh terus berpuasa, dan puasanya tetap sah selagi mana dia tidak membatalkan puasanya.
Seseorang itu boleh melewatkan mandi wajib sebelum solat. Setelah masuk waktu solat, ia wajib mandi sebelum boleh menunaikan solat.

[sunting]Ragu-ragu

Jika seorang yang mengerjakan solat tetapi ragu-ragu sama ada dia sudah mandi wajib atau belum, maka seluruh solat yang telah dikerjakannya (selama itu) adalah sah, dan untuk solat-solat berikutnya, dia harus menunaikan mandi wajib dahulu, barulah solatnya dianggap sah.

[sunting]Ketiadaan air (atau mudarat tidak boleh terkena air)

Menurut Syeikh al-Islam Ibn Taimiyah rh. (Majmu' Fatawa, 21/396) jika terdapat sebab untuk melakukan tayammum, seperti ketiadaan air, atau tidak dapat menggunakannya akibat sakit, maka tayammum akan menggantikan wuduk dan mandi wajib. Maka seseorang yang junub hendaklah bertayammum lalu bersolat, kemudian apabila ada air (diperbolehkan menggunakan air untuk yang mudarat), maka hendaklah mandi menghilangkan janabahnya tersebut.
Daripada Imraan ibn Hussain ra. "bahawa Rasulullah saw melihat seorang lelaki yang menjauhkan diri dan tidak bersolat dengan kaumnya, maka baginda berkata : Ya siFulan, apa yang menghalang kamu dari tidak bersolat dengan kaummu? Dia menjawab : Ya Rasulullah, saya dalam keadaan junub, dan tiada air. Baginda berkata : Kamu hendaklah menggunakan tanah yang bersih, kerana ia mencukupi untukmu..... di dalam riwayat lain Nabi saw menjumpai air dan memberinya kepada orang yang telah menjadi junub tersebut, dan berkata : pergilah siram ini keatas dirimu." [Hadith riwayat al-Bukhari #344 dan #348].

09 November, 2011

korang the best hihi



anwar hadi 


matluthfi pown the best






dowang semua nie aq memang suke tengok dlm youtube hahaha..klau ayat anuar hadi aq selalu ingat
"TU DIA..."
hahahaha matluthfi gak aq minat semua video die aq x pernah mis hihihi n now aq tengah layan video dowang hihi so sikit jea aq post pown oke :) boleyh? nie pown aq x taw nk post ape aq punye pikir2 hahaha bende nie un jady larr.. hihi :) hahah n nur syuhada yg soh aq update blog nie die suke bace hihi :) ha da baca like oke :) tata assalamualaikum warahmatuallahi wabarokatu.. :)

08 November, 2011

perempuan



1. Umur 20-30 Mengancam
2. Umur 30-40 Macam Macam
3. Umur 40-50 Terancam.
4. Umur 50-60 Di Ancam
5. Umur 60 ++ Dah tak Cam hihihi

pape jearr citer

salam...hye... sihat? farid ari nie x sihat kowt....tady lepas mkn jea pening terus keluar semua bende yg farid mkn hihi :P

per lepas uh jea terus pening erm....tapy kuar gak time pening2 ermm...yelar duk umah nk uat pea....??? online hihih boring gak klau on9 x dew awex nie...n x dew sape nk amik kesah hehe :) sukew..

nie un blk umah sambil tunggu adeq abis on9 bawu leyh on9....hihihi btw aq rindu kat 2 owg nie :) da lame x jumper erkkk btl x  .... jum bilew2 nanty kiter jum nk x nur alia syafiqa n pieqa :)

huhuhu pieqa ajk aq tengok wayang x taw nk g kea x..da larr ngah pokai nie...errrr...btw ari jady pieqa  nk dekat da nie 15 hari bulan nk bagy ape erk?? ha tahu2 nk bagy ape..hihi :)  rahsia hadiah die x leyh g tahu nanty die bace blog nie hihi :) 

errr biler la aq nk dpt awex nie....hahaha tukar topik lak.. aq nk kapel 11-11-11 hihi :) cantik number uh :) untung sape lahir tarikh uh...hihi :) errm...aq nk awex tapy malu2 nk mintak kapel hihi da adew calon...dulu aq bukan main knl2,da rapat,terus mintak..hihi .. then dpt..mcm skarang nie segan2 lak nk mintak..huhuhu.. :)

tukar topik alek... ciri2 yg perempuan aq nk uh senang jea...setia :) n leyh gembirakan aty aq...lagy 1 comel.. :) hihihi btw nk gak yg leyh wat relentionship nan die..takut2 die adew lelaki lain kea eh... uh yg susah uh..ha lupe lak 1 lagy yg leyh jumpe selalu..uh yg penting uh..btw farid nie ukan hensem uh :P 

so uh yg susah dpt uh.. errr pompuan skarang memilih hehehe :) senang jea ckp farid un same gak..hahahha..

oke arr sampai sini jea karang x abis karang hihi oke tata salam...

05 November, 2011

selamat hari raya aidiladha

selamat hari raya ye... :) mintak maap klau adew sakikan aty korang semua...maapkan farid ye......doakan suatu hari nanty kita semua dpt g umrah :) n da dpt daging semua?? daging korban uh? hahahaha
nie un farid bawu bangun tido...
x sempat nk g takbir raya..hehe...oke arr nanty sambung topic lain lak k...
salam aidil adha form farid freestyler... :)

best friend forever bagy aq..sehidup sematy







dowang nie member baik aq.....sampai bile2..aq x nk kehilangan dowang..aq syg dowang lebyh dari awex aq...dowang jea paham perasaan aq :) hihi merepek sudah aq nie... huhuhu
aq akan uat pea jea tok korang gembira..please jgn lupekan aq yew :)

01 November, 2011

Cara Halus Yahudi Merosakkan Umat Islam

Cara Halus Yahudi Merosakkan Umat Islam
SEX

Lagi satu kegilaaan remaja atau orang tua.Sex ada dimana-mana,di kaca tv ,dalam filem,dalam iklan.Babak sex memang lumrah.Malah ada penerbit filem yang sudah berani memaparkan adegan berbikini di kolam renang.Ada pula yang lebih berani merakamkan adegan seks diri sendiri kononya untuk tatapan peribadi dan berkongsi dengan kawan menyaksikannya. Lagi sekali Yahudi Laknatullah berjaya.

SMOKE

Rokok menjadi kegilaan para remaja dan sekarang ini remaja perempuan semakin berani menghisap rokok di khalayak ramai.Kononya merekalah yang ‘up to date’.Dulu perempun yang merokok ini adalah golongan pelacur atupun penari kabaret

SPORTS

Pelbagai jenis sukan ditonjolkan sama ada untuk lelaki atau perempuan. Mereka sama -sama berlumba untuk mencari nama hinggakan bola sepak wanita turut di adakan.Bila bersukan tutup aurat jauh sekali. Sembahyang pun selalu ‘miss’. Bukan sahaja pemain,malahan yang menonton.

FUN

Hiburan dimana -mana.Kita dapati makin banyak pusat hiburan yang melalaikan di buka. Malahan makin ramai di panggil artis-artis luar negara untuk menghiburkan. Ada juga hiburan yang mengenakan syarat membeli minuman keras untuk melihat konsert seseorang artis
FASHION
Fesyen terutama perempuan yang bermacam-macam,sehinggakan kalau pakai tudung pun mereka tidak menutup aurat. Pakai tudung tapi berbaju ketat yang kadang -kadang menampakkan pusat.Yahudi ketawa lagi …umat Islam dah hampir sama macam dia..
FOOD
Banyak makanan yang diragukan status halalnya dijual dipasaran kita.Kita berbangga dengan makan barat seperti fast food dan buah kurma yang menjadi makanan Rasulullah di pandang hina.Bila makan benda haram ,macamana iman nak mantap,maka lahirlah generasi umat Islam yang berfikiran macam Yahudi.
Walaupun nampak remeh tapi inilah cara-cara halus Yahudi merosakkan hati generasi umat Islam.
SUMBER                                    Dapatkan Berita Maharaja Lawak Mega Secara Percuma klik sini