bar

jumlah pelawat

11 May, 2012

5 Strategi Syaitan Membuka Aurat Wanita Zaman Sekarang

1. Menghilangkan hijab (penutup)


Perubahan zaman dan budaya manusia menyebabkan pakaian lebih berfesyen dan semakin banyak baju yang merendahkan aurat. Pada tahap ini syaitan berbisik kepada wanita dengan berkata bahawa pakaian hanyalah sekadar hiasan dan tiada berpengaruh dengan agama. Justeru itu, tidak mengapa sekiranya memakai pakaian yang membuka aurat. Namun, teknik ini tidak semestinya berkesan terutama kepada wanita yang berpendirian dan percaya bahwa memakai pakaian syar’i ialah satu ibadah dan bukan sekadar berfesyen. Jika hasutan ini gagal, syaitan akan beralih kepada strategi yang lebih licik seperti di bawah.





2. Membuka leher dan dada


Setelah menjadi kebiasaan merendahkan sebagian lengan, datang lagi syaitan dan berbisik, "Tak mengapa kan membuka lengan. Sekarang ada fesyen baru yang merendahkan bahagian dada. Baju ini terbuka sedikit saja agar kamu tidak terasa panas. Orang pasti berkata biasa saja." Wanita itupun memakailah baju tersebut, daripada merendahkan sedikit, sehingga yang nampak lagi bahagian dadanya.





3. Hampir semua terbuka


Muncul pula keinginan untuk mandi di kolam renang terbuka dan pantai. Syaitan berbisik, "Pakailah kamu bikini.. Semua orang di sana pakai baju itu. Kamu tak perlu malu." Wanita ini pun tanpa segan lagi memakai bikini yang hanya menutup sebahagian dada dan pahanya. Dia pun bersuka ria terutama apabila semua lelaki memandangnya. Pada tahap ini auratnya sudah tidak diendahkan lagi. 



4.Berpakaian tetapi bertelanjang


Tidak cukup dengan itu, syaitan membawa lagi idea baru. Kali ini syaitan berbisik, "Baju kamu itu dah biasa dah ramai orang yang pakai. Sekarang ini ada fesyen baru lagi. Baju ini tipis dan ketat saja. Boleh kamu tunjukkan bentuk badan kamu yang cantik itu. Tidak mengapa, sebab potongan baju ini masih panjang." Maka wanita ini pun memakai baju berfesyen sebegitu sehingga menjadi kebiasaan malah baju yang dipakai semakin ketat dan jarang. Jadilah mereka wanita yang disebut oleh Nabi sebagai kasiyat ‘ariyat (berpakaian tetapi telanjang).





5.Membuka seluruh betis


Wanita ada terfikir, "Betulkah tindakan aku ni? Apakah tidak berselisih dengan wanita zaman nabi dulu?" Syaitan pula menggunakan muslihat dengan mengaitkan zaman dahulu dengan sekarang. Syaitan berkata, "Ahh!! Tidak.. Sekarang zaman dah berubah. Dulu lelaki tak suka kalau perempuan menampakkan auratnya, tetapi lelaki sekarang banyak yang suka. Yang seksi-seksi terutama, mesti tidak terlalu seksi tapi terbuka sedikit. Di pasaran banyak pakaian zaman sekarang yang menampakkan seluruh betis. Kalau kamu tidak ikut kamu akan ketinggalan zaman." Maka pakailah wanita tersebut pakaian yang menampakkan seluruh betis.

sebenar2nya banyak lagi cuma farid malas nk taip banyak2 lagi nanti korang bukan nk baca pun btl x?thanx for read :)

Kini Terbela Sepenuhnya Nasib Kanak-kanak Didera Ibu


KUALA LUMPUR – Andai ada di antara pembaca yang belum tahu, nasib kanak-kanak yang didera ibunya tahun lalu dan klip video mengenainya yang menjadi topik panas semalam, kini berada dalam keadaan selamat di bawah jagaan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).
Untuk pengetahuan semua, mangsa baru berusia 10 bulan sahaja ketika dia dibelasah ibunya.
Pengarah Kanak-kanak JKM, Arfan Sulaiman mengesahkan mengenai nasib terkini kanak-kanak itu.
“JKM mengambil maklum mengenai penyebaran video kes penderaan kanak-kanak yang berusia 10 bulan di Youtube dan Facebook.
“Walau bagaimanapun, video tersebut adalah kes yang berlaku pada tahun lepas dan JKM telah pun menyelamatkan kanak-kanak tersebut,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Kisah kanak-kanak yang didera tahun lalu itu menjadi topik yang sangat panas dalam media sosial semalam dengan begitu ramai pihak meluahkan rasa terperanjat dan sedih mereka dengan apa yang berlaku.
Menjelang petang semalam, laman sosial Facebook dan Twitter Polis DiRaja Malaysia menerima sehingga 300 laporan berhubung kes berkenaan, sehingga mendorong pihak berkuasa itu menjelaskan bahawa kes tersebut sebenarnya berlaku tahun lalu di Petaling Jaya.
Polis juga menjelaskan ibu kanak-kanak berkenaan yang merupakan pendera dalam klip terbabit telah ditahan dan dijatuhkan hukuman penjara selama 18 bulan.
Arfan dalam kenyataan yang sama turut menyeru kepada orang ramai yang mengetahui mengenai mana-mana kes penderaan agar segera menghubungi Talian Nur pada nombor 15999.
“Talian ini beroperasi 24 jam sehari,” katanya.
Beliau berkata, mana-mana pihak yang melakukan penderaan terhadap kanak-kanak dan disabitkan kesalahan boleh dijatuhkan hukuman mengikut Seksyen 31(1)(a) di bawah Akta Kanak-kanak 2001 yang memperuntukan hukuman denda tidak melebihi RM20,000 atau 10 tahun penjara atau kedua-dua sekali.

hye hye hye hye hye hye :)

da lame  x updated blog..hehe :) oke start ari nie mungkin farid updated citer2 best.. so da baca like n shared lar yew :) hehe.. oke lar farid nk kuar da nie..jumpe mlm nie yew.. :) tata..assalamualaikum,n hello bye