bar

jumlah pelawat

28 June, 2012

Dengar lar yew :)

http://www.youtube.com/watch?v=dbLnEZ0TRnc&feature=youtu.be
techno remix dgr yew :) please support k?

27 June, 2012

TANGISAN RASULULLAH KERANA WANITA

✿~ Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah perempuan TIDAK MAHU MANDI setelah HAID DAN NIFAS juga kerana ia BERHIAS UNTUK LELAKI BUKAN SUAMINYA dan suka MENGUMPAT ORANG..
✿~ Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka kerana ia MEMPERKENALKAN DIRINYA kepada orang asing, BERSOLEK dan berhias supaya kecantikannya dilihat lelaki lain..
✿~ Perempuan kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah AHLI PENGUMPAT DAN PENDUSTA..
✿~ Perempuan rupanya seperti anjing ialah perempuan yang suka MEMBUAT FITNAH dan MEMBENCI SUAMINYA...
✿~ Perempuan tergantung rambutnya itu adalah perempuan yang TIDAK MENUTUP RAMBUTNYA daripada BUKAN MAHRAMNYA..
✿~ Perempuan tergantung lidahnya ialah perempuan yang menggunakan lidahnya untuk MEMAKI DAN MENYAKITI HATI SUAMINYA..
✿~ Perempuan yang digantung susunya adalah perempuan yang MENYUSUKAN ANAK ORANG LAIN TANPA SUAMINYA..
✿~ Perempuan kedua kakinya tergantung itu ialah perempuan yang KELUAR DARI RUMAH TANPA IZIN SUAMINYA..

p/s : Wahai wanita sekalian, silalah ambil IKTIBAR DAN PENGAJARAN..♥

26 June, 2012

adakah betul sejarah yang kita belajar? part 1

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca,
Sekarang tiba masanya untuk kita mengkaji semula sejarah ketamadunan manusia.
Ketika awal persekolah menengah iaitu tingkatan 1, kita diajar tentang sejarah ketamadunan manusia bermula dari Zaman Batu, Zaman Gangsa, Zaman Logam dan zaman yang kita diami sekarang ini iaitu zaman moden. Kita sering menyangka sejarah ketamadunan manusia bermula dari zaman batu.

Kononnya manusia zaman dahulu tidak tahu apa-apa. Malah tidak tahu bercakap dan tidak bahasa. Tetapi perkembangan sedikit demi sedikit mencapai kemajuan dan seterusnya memasuki dunia moden iaitu zaman yang kita berdiri pada hari ini. Itulah yang dipercayai oleh majoriti masyarakat kita pada hari ini. Apabila disebut zaman purba, mereka akan menyangka orang tinggal di dalam gua.


Tetapi tahukah anda bahawa kaabah dan Masjid Al-Aqsa sebenarnya dibina sejak Nabi Adam A.S. sebagaimana yang telah disebut di dalam Hadis Rasulullah S.A.W. Dan ini menunjukkan bahawa manusia pertama sudah pandai membina dan adakah mereka tinggal di dalam gua seperti binatang? Malah Nabi Adam sudah pandai berkata-kata berpakaian dan bertindak seperti manusia yang waras sama seperti manusia yang wujud pada hari ini.











Adakah Nabi Adam dan Hawa di turunkan dalam keadaan sehina ini oleh Allah tanpa sebarang ilmu pengetahuan?
















Ini adalah contoh binaan orang-orang yang kita gelar kononnya sebagai orang yang tidak bertamadun(orang gua).




















Sebuah artifak yang unik telah ditemui dalam tamadun Babylon, dan setelah dikaji, ianya merupakan sebuah bateri. Ini membuktikan bahawa sejak ketamadunan Mesopotamia manusia sudah pandai menggunakan elektrik sejak beribu-ribu tahun dahulu. Penemuan ini sekali gus menafikan bahawa Michael Faraday merupakan manusia pertama yang menemui elektrik dan Count Alessandro Volta tidak layak diiktiraf sebagai manusia pertama mencipta bateri




Dan ini lukisan apa??













Oleh sebab itu kesimpulannya mudah sahaja,
Zaman Batu tidak pernah wujud !!
Zaman Gangsa tidak pernah wujud!!
Zaman Logam tidak pernah wujud!!
Paleolitik hanya satu istilah khalayan!!
Mesolitik hanya satu istilah dongeng!!
Orang Gua Satu PEMBOHONGAN!!!

Tahukah anda siapa di sebalik penipuan ini??
Dia ialah dan para pendokong teori evolusi manusia(dari monyet menjadi manusia)
teori evolusi hanyalah satu pembohongan.

25 June, 2012

Antara Kawan dengan Kekasih anda

hye,


hati farid kemungkinan telah terluka kecil,errr, farid tahu diantara kawan dengan kekasih kita yang mana lagi penting? jawapan die semestilah kawan. tapi cuba anda pikir2kan jikalau kekasih anda sudah buat macam2 untuk anda dan sanggup korbankan segala2nya untuk anda, tidak membazir ke die lakukan itu untuk anda?


anda tidak terpikir? bertapa sia-sia sahaja dia lakukan demi anda? lain lah dia tidak ambil perduli tentang anda,ini kalau dia da beria-ria untuk anda sanggup untuk buat apa sahaja demi anda,jangan lah anda mempersiakan kebahgiaan anda bersamanya.


memang kawan itu penting dari kekasih kita, tapi bagilah sama adil agar tidak berlakunya perselisihan paham antara kekasih anda dengan kawan2 anda.janganlah lepaskan peluang yang terbaik sebelum dia meniggalkan kita buat selamanya.


so sampai disini jelar farid nak cakap,da tak tahu lagi ape nak di taip k tata

Hukum Memakai Inai Bergambar Di Tangan



Mari bersama kita baca dan ambil tahu tentang hukum inai lukis di tangan ala-ala tatu..masyaAllah

Sekarang ini ramai orang perempuan (pengantin) memakai inai dengan mengukir ala tatu di tangan.
Mari kita sama-sama merenung hadis Nabi ini:

Dari Ibnu Umar ra katanya:

    “Bahawasanya Rasulullah s.a.w mengutuk orang yang menyambung rambut dan meminta rambutnya disambungkan.Dan (Rasulullah s.a.w) mengutuk pembuat tatu dan yang meminta ditatu”.(Hadis bil. 2003 : Sahih Muslim)









Dari Abu Hurairah r.a Nabi s.a.w bersabda :
        “Allah mengutuk wanita yang mempergunakan (memberikan) rambutnya untuk (menyambung) rambut wanita lain, wanita yang menyambung rambutnya dengan wanita lain,wanita yang membuat gambar di kulitnya (tubuh) dengan tusukan dan wanita yang meminta kulitnya dibuat gambar dengan tusukan (alat pengukir)”.(Hadis bil. 1685 : Sahih Bukhari)













Jelas Dato’ Abu Hasan Din Al-Hafiz :

        “Inai berukir ala tatu tak boleh! Ia dilaknat Allah. Inai berukir bentuk awan larat atau bentuk gambar itu dalam kategori tatu, kalau nak pakai inai, pakailah betul-betul hujung jari”









Marilah kita membuat pengislahan dalam diri kita agar kita tidak tergolong dalam hamba-hamba Allah yang melanggar syariatNya.

wallahu’alam.

* Dato’ Abu Hasan Din Al-Hafiz bekas Pegawai Agama Islam di Istana Negara, Kuala Lumpur .



pendapat farid larkan :


inai itu tidak menggunakan cara diukir.. ia hanya berada di lapisan kulit atas kan? 


 " Bukankah inai bergambar itu asalnya dari agama Hindu ? bukankah kita tidak boleh menyerupai sesuatu kaum yang lain. ? Waalahualam." 

sape lagi hebat??

Siapa yang hebat? macam x berhabisan je cerita di bawah.. hehehe

MYSPACE : Kami musuh anda wahai Facebook !
TWITTER : Takpe Facebook, aku back-up kau .
GOOGLE : DIAMMM !! Aku ada semuanya .
MOZILA : Eh , tanpa aku , korang tidak boleh diakses .
IE : Wei Mozilla , sendrik mau ingat ha . . gua kan ada !
MOZILA : Lu pehal ? Kacau line orang jer !
IE : Lu dulu la mamat , mengaku lu sorang jer boleh akses pada diaorang tadi ! !
INTERNET : Sudah !!! jangan gaduh-gaduh ! Kalau aku takde , korang lagi la takde ! Power tak aku ?
FACEBOOK : Hmmm , akulah yang paling ramai di kunjungi . Jadi gua yang terbaekkkkk !!!
YAHOO : Facebook, jangan riak . Kalau aku takde, mana boleh buat email !
GOOGLE : Yahoo, Gua kan boleh buat email gak !
MAXIS, CELCOM, TMNET : (serentak) Ehem! Lu org ingat kami ni kayu ?
TNB : Diamlah korang, nanti aku matikan elektrik..baru korang tau siapa paling power!



hahaha... jumpe di fb hahah :) klau nk copy sila highlight then tekan button CTRL+C k salam

24 June, 2012

akan datang blog farid

Hai,
 sudah lamakan farid tidak update cerita kan? hahaha kali ini bermula pada 1 julai tepat pukul 12.00 pagi,blog ini akan di ubah suai dan akan mempunyai cerita2 menarik mulai 1 julai..oke tata jum masuk tido? haha esok maw sekolah haha..maklum lah pelajar lagikan..haha..