bar

jumlah pelawat

31 August, 2013

tidak membenarkan menayangkan filem Tanda Putera




Adalah amat mengecewakan dan memalukan Majlis Perbandaraan Pulau Pinang mengeluarkan arahan kepada semua premis pawagam tidak membenarkan menayangkan filem Tanda Putera menunjukan sikap benar-benar RASIS di Malaysia

apa kata anda?

KL Gangster 2 kena sabotaj

Belum sempat ditayang di pawagam awal Oktober ini, filem terbaru arahan Syamsul Yusof, KL Gangster 2, celus di internet, semalam.
Syamsul mendakwa, ada pihak memuat naik filem aksi prekuel kepada KL Gangster itu hingga membolehkan peminat menonton karya terbarunya itu sebulan lebih awal daripada tayangan umum pada 3 Oktober depan.
Peringatan buat semua, Skop Production dan Grand Brilliance akan mengambil tindakan keras kepada mana-mana individu yang mengedar atau memuat naik filem KL Gangster 2 tanpa kebenaran di mana-mana sekalipun.
Kami dan pihak berkuasa akan mengambil tindakan habis-habisan untuk mengesan mereka yang bertanggungjawab, jelas Syamsul melalui laman Facebooknya, semalam.
Semalam, dalang dikesan membocorkan filem KL Gangster 2 dengan memuat naik karya itu di internet secara haram. Bagaimanapun, maklumat diperoleh dari Grand Brilliance, versi yang dimuat naik adalah produk peringkat awal dengan kesan audio dan Imej Janaan Komputer (CGI) tidak sempurna.
Tindakan memuat naik filem KL Gangster 2 secara haram menimbulkan kemarahan pemenang trofi Pengarah Terbaik Festival Filem Malaysia (FFM) ke-23 itu yang bekerja keras menghasilkan filem KL Gangster 2.
Dalam keadaan industri filem yang tidak menentu sekarang, kegiatan memuat naik filem KL Gangster 2 secara haram, dikhuatiri menjejaskan kutipan dan sambutan penonton apabila filem itu ditayangkan. Yusof syak ada pihak sabotaj
Selain Syamsul, insan yang kecewa dan tidak berpuas hati dengan berita itu pastinya bapa Syamsul, Pengarah Urusan Skop Production, Datuk Yusof Haslam.
Ketika dihubungi HIP petang semalam, Yusof mengesyaki ada pihak tidak senang dengan karya terbaru anaknya itu hingga sanggup memuat naik filem itu secara haram.
Filem ini menjadi mangsa sabotaj pihak tertentu yang tidak senang dengan sambutan awal yang diterima. Sejak trailer filem ini disiarkan di laman YouTube, kami mendapat maklum balas yang cukup baik dari pelbagai pihak termasuk pawagam.
Malah, pihak pawagam tidak sabar untuk menayangkan filem ini, katanya.
Yusof berkata, pihaknya sudah membuat laporan polis malam kelmarin dan Skop Production akan bekerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM); Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan serta Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk mengesan dalang terbabit.
Yusof berkata, dia akan mengadakan sidang media khas di Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) hari ini bagi menghuraikan kes membabitkan filem anaknya itu.
Pada sidang media itu, semua pihak termasuk yang terbabit dalam urusan penggambaran filem dari peringkat awal sehinggalah ke pos produksi akan turut serta, katanya.
Tak jejas minat penonton
Pengurus Besar Grand Brilliance, Tengku Iesta Tengku Alaudin berkata, biarpun terkejut, pihaknya tidak risau dengan tayangan awal itu.
Saya tak fikir penyebaran filem KL Gangster 2 ini akan mempengaruhi sambutan penonton di pawagam. Apa yang bocor di internet itu adalah produk peringkat awal, bukan terkini. Malah, audio dan CGI masih belum lengkap dan sempurna, jelasnya.
Sebaik saja mengetahui kejadian itu, Tengku Iesta menghubungi Yusof untuk mendapatkan penjelasan selain berbincang jalan terbaik menghentikan penyebaran filem berkenaan.
KL Gangster 2 iaitu filem prekuel kepada KL Gangster, menampilkan pelakon seperti Aaron Aziz, Adi Putra dan Rosyam Nor.

“Saman, Tindakan Tegas Akan Dikenakan Kepada Dalang” – Datuk Yusof Haslam

Rabu lalu, kecoh satu Malaysia tentang kebocoran filem yang ditunggu-tunggu KL Gangster 2 telah dimuatnaik ke laman sesawan Internet oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Filem arahan Syamsul Yusof yang sepatutnya mula ditayangkan di pawagam seluruh negara pada 3 Oktober nanti telah disabotaj.
Sebagai pengarah, Syamsul melahirkan rasa amat kecewa dengan insiden tersebut malah bapanya Datuk Yusof Haslam juga menyatakan perasaan marah dan sekaligus menyifatkan kegiatan haram tersebut adalah sebagai satu perbuatan sabotaj yang kejam dan menjijikkan.
“Ini pertama kali perkara begini terjadi dalam sejarah filem Melayu. Tinggal sebulan saja lagi filem ini akan ditayangkan tapi ia telah dicetak rompak. Walaupun hanya 50% filem itu telah disebarkan yang mana ianya belum pun menjalani apa-apa suntingan tapi insiden ini memberikan kesan yang sangat besar pada kami. Ini satu perbuatan sabotaj yang kejam dan menjijikkan!
“Sebenarnya daripada awal lagi saya dapat rasakan akan berlaku perkara seperti ini. Ketika Syamsul di Bangkok lagi untuk proses suntingan, dia ada menghubungi saya, katanya, “Papa, sekarang ni dunia digital. Jadi kita kena pastikan tak ada pihak yang cuba bocorkan di internet”, kata Datuk Yusof Haslam dengan nada kesal.
Datuk Yusof Haslam juga menegaskan bahawa pihaknya tidak akan berdiam diri dan tidak putus mengesan siapakah dalang disebalik perbuatan cetak rompak ini. Beliau memberitahu bahawa tindakan tegas akan diambil dan akan mengheret penyangak digital terbabit ke muka pengadilan tanpa kompromi, malah beliau juga turut mahu menyaman individu tersebut dengan jumlah jutaan ringgit, jelas Datuk Yusos Haslam ketika ditemui pada satu sidang media khas bagi menghuraikan kes membabitkan filem anaknya yang bertempat di Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) semalam.
“Kepada mereka yang melakukan perbuatan cetak rompak ni, kalau mereka rasa mereka bijak menggunakan internet, mereka kena ingat pihak berkuasa juga punya cara untuk mengesan perbuatan mereka.
“Pihak kami sedang mengumpul bukti dan setakat ini sudah ada beberapa petunjuk tentang dalang tersebut namun kami tidak menuduh secara melulu, biar pihak berkuasa menjalankan siasatan mereka. Saya akan pastikan perompak itu dibawa ke muka pengadilan tanpa kompromi dan saya akan saman pihak terbabit dalam jumlah jutaan ringgit!”, tegasnya yang turut memaklumkan perkara ini sekarang dalam siasatan polis.
Beliau juga memberitahu, Filem KL Gangster 2 tetap akan ditayangkan pada 3 Oktober ini meskipun dinasihatkan oleh Dato’ Sri Ahmad Shabery Cheek untuk memcepatkan tayangan malah turut mendapat kelonggaran dari pihak pawagam, namun Datuk Yusof dan Syamsul tetap tidak mahu berbuat demikian.
“Filem ini tetap akan ditayangkan pada 3 Oktober dan kita akan jalankan agenda promosi seperti yang telah dirancang bersama rakan kongsi Grand Brilliance. Datuk Shabery ada menghubungi saya dan beliau sarankan agar tayangkan awal. Kalau ikutkan pun pihak pawagam boleh membenarkan kami menukar tarihk tayangan memandangkan ini special case.
“Tapi saya tidak mahu dan tidak tergamak untuk berbuat begitu kerana saya menghormati produser-produser lain yang sedang menantikan tayangan masing-masing. Saya juga menghormati syarat wajib tayang. InsyaAllah kalau ada rezeki, filem ni tetap akan mendapat sambutan.
KL Gangster 2 yang merupakan filem prekuel kepada KL Gangster mula dihasilkan sejak pertengahan 2011. Filem terbitan Skop Production yang menelan kos RM 4.5 juta ni menampilkan barisan pelakon seperti Aaron Aziz, Adi Putra dan Rosyam Nor. Filem ini juga secara eksklusifnya bakal menemui para penonton di 100 buah pawagam seluruh Malaysia da sebanyak 7 pawagam di Singapura.

Perasan tak~~ TYPO DI INFO ASTRO PRIMA


hahahaha
check la dulu sebelum update :) ini satu malaysia tengok woiii .

"siaran langsung perarakan kemerdekaan ke 56 khas dari dataran merdeka. 'malaysiaku berdaulat; tanah TUMPAHNYA DARAKU'

apa komen anda?

29 August, 2013

Preview KL Gengster 2013




Di fahamkan,
filem ini menelan kos penerbitan sebanyak RM3.3 juta ini.Turut dibintangi oleh pelakon utama antaranya Aaron Aziz, Rosyam Nor, Adi Putra, Zizan Razak dan Syamsul sendiri


Sinopsis KL Gangster 2



KL Gangster 2 mengisahkan tentang bagaimana 2 orang adik-beradik iaitu Malek (Aaron Aziz) dan Jai(Adi Putra) secara tidak langsung terjebak dalam dunia gangster setelah kematian ayah mereka 10 tahun lalu
Semenjak kematian ayah mereka, kehidupan mereka sekeluarga dalam serba kesusahan di samping ibu (Ku Faridah) mereka sering ketakutan gara-gara ugutan dari kumpulan gangster yang menagih hutang ayah mereka
Disebabkan kesempitan wang dan keperitan hidup maka Jai menjadi semakin liar hingga sanggup melakukan apa saja demi wang bagi mengubah nasib hidupnya dan mendapat tentangan hebat dari keluarganya
Malek semakin buntu memikirkan masalah yang dihadapi dan ditambah pula dengan laporan dari doktor yang mengesahkan ibunya mengidap penyakit barah. Lagi memilukan apabila adik beliau, Shera telah diperkosa
Sementara itu, Tailong (Rosyam Nor) merupakan antara gangster terbesar di KL yang giat menjalankan kegiatan-kegiatan haram
Segala tindak tanduk Tailong tidak disenangi oleh gangster-gangster lain namun terpaksa akur dengan kekuatan Tailong
Pada masa yang sama, King (Riduan Hashim) dan Shark (Syamsul Yusof) merancang untuk memperkukuhkan kedudukan bagi menjatuhkanTailong dan meminta pertolongan dari rakan baiknya iaitu Malek dengan menawarkan ganjaran yang besar
Malek menerima tawaran tersebut bagi menampung kos ibunya dan membayar hutang ayahnya. Namun kegiatannya tidak disenangi oleh ibunya dan mereka telah dihalau dari rumah
King menjadi lebih berkuasa atas bantuan Malek dan kehadirannya membuatkan Tailong berasa tergugat
Beliau merancang untuk menghapuskan King dan Malek. Terjadi pertempuran hebat antara 2 kumpulan gangster terbesar di KL apabila Tailong menyerang King dan Malek
Mereka hampir tumpas ditangan Tailong namun terselamat apabila polis tiba dan berjaya melepaskan diri
Pada masa yang sama, Malek ternampak “tattoo” yang sama di badan Tailong dan pembunuh ayahnya. Bermulanya konflik dan dendam antara Malek dan Tailong
Berjayakah Malek membalas dendam terhadap Tailong untuk ayahnya?Berjayakah King dan Shark mendominasi seluruh kawasan di KL?Apakah kesudahan nasib Malek, Jai dan Ibunya?

12 May, 2013

Senarai Speedtrap bawah jambatan sepanjang lebuhraya




























































Senarai Speedtrap bawah jambatan sepanjang lebuhraya di Malaysia.

PLUS North Bound (ke Utara)
*Under a bridge at about 456km, Sg Buloh junction.
*Under a bridge at about 459km, Bukit Lanjan interchange.
*Under the overhead restaurant at Sg Buloh.
*Under the last bridge before Sg Besi toll at 309.2km.
*Under the bridge at 296.5km, Bangi junction.
*Under the newly constructed bridge at 289.0km, after Nilai North junction.
*Under the bridge at 286.5km, Nilai North junction.

PLUS South Bound (ke Selatan)
*Below signboard at about 454.6km and 455.2km, Sg Buloh layby.
*Under the bridge after Subang junction at 11.3km.
*Under the bridge at 22km, Bukit Lanjan junction.
*Under the bridge before Mint hotel, Sg Besi Toll. 80km/h only!
*Under the bridge at 302.8km, Kajang junction.
*About 1km south of Bangi junction, both south and north bound outer lanes
*At 296.5km and 297km, Bangi junction.
*Under the newly constructed bridge at 289.0km, before Nilai North junction.
*At 285.5km and 285.8km, Nilai North junction.
*On center divider at 251.8km and 253km after Senawang junction.
*After Alor Gajah junction at 213.9km, next to water theme park.
*Behind the right hand crash barrier at 198.4km.

Elite Central Link East/North Bound
*On left hand side at 4.8km after Batu Tiga/Shah Alam exit
*Under the overhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h zone!
*Below the bridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.

Elite Central Link West/South Bound
*Under the overhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h zone!
*Below the bridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.
*After exit from KLIA toll to the airport, below Jalan Pekeliling flyover.90km/h


NKVE East/North Bound
*300m before Jalan Duta toll, 60km/h!
*Behind crash barrier on the left when going towards Jalan Duta toll, at 24.9km, 80km/h!
*Below bridge at Damansara Junction, 17.5km


NKVE West/South Bound
*Behind crash barrier on the left when leaving Jalan Duta toll from KL, at 25.3km and 25.7km, 80km/h!
*From Jln Duta, below the bridge, 23km, 80km/h zone!
*From Jln Duta, at the underpass at Sg Buloh Y-junction, 22km.
*Behind crash barrier at Damansara Junction, 17.7km and 16.8km
*Below railway bridge at 11.2km
*Under the bridge at Shah Alam junction.




Kesas East Bound
*Under the bridge at 44.8km, downhill run after Puchong junction.

Kesas West Bound
*At Sg Besi side of East Bound Toll. Kuala LumpurCity
*Jalan Duta; below the flyover at the Damansara junction, 70km/h zone.

Klang
*Dual carriageway between Klang and Port Klang. Towards Klang direction, at about 13km mile stone. 70km/h only!

East Coast
*Road sign at Karak highway is inadequate especially at Y junction; if you are unfamilar, go slow.
*East bound, downhill run after Raub junction.
*Maran, 60km/h zone.
*Paya Bungor, 70km/h zone.

SPEED TRAPS IN JOHOR South Bound
*Tangkak junction.
*Under the bridge after Yong Peng

North junction
*at 97.3km.
*Ayer Hitam junction.
*Sedenak junction.

SPEED TRAPS IN PERLIS, KEDAH AND PENANG
North Bound
*Around Ayer Hitam in 60km/h zone.
*Before Perwaja Steel.
*Sg Petani junction.
*Between Seberang Jaya junction and Sg Dua Toll.
*PenangBridge at island end.Speed limit 80km/h.





South Bound
*PenangBridgeisland end. Speed limit 80km/h.
*About 2km before Juru Toll Speed limit 90km/h.




SPEED TRAPS IN PERAK
North Bound
*Under the bridge at 197.1km and 198.8km, after Kamunting Junction.
*Under the bridge at 204.3km, after KamuntingJunction.
*Under the bridge at 208km, before Kamunting Junction.
*Under the bridge at 214.8km, before Kamuntingjunction.
*Ipoh Vista Point at about 263km. Speed limit 80km/h.
*Under the bridge at 271km, Ipoh North Junction.
*Under the bridge at 274.4km, Ipoh South Junction.
*Under the bridge at 286.9km, Simpang Pulai Junction.
*Under the bridge at 296km, Gopeng Junction.
*Under the bridge at 352.6km, after Sungkai Junction.
*Under the bridge at 353km, Sungkai Junction.
*Under the bridge at 373km, Slim River Junction.

South Bound
*Under the bridge at 199km, before Kamunting junction.
*Under the bridge at 241.9km, at Kalau Kangsarjunction.
*Under the sign post at 296.1km, before GopengJunction.
*Under the bridge at 297km, at Gopeng Junction.
*Under the bridge at 300km, after Gopeng junction.
*Under the bridge at 308.6km, after Gopeng junction.
*Under the bridge at 372.6km, at SlimRiverjunction.


Penghargaan untuk Team Ultimate-X.

Psst! Kalau tak mahu kena saman, pandulah dengar perlahan dan ikut had laju walaupun nampak macam kurang bijak jalan kosong dan lurus pukul 4 pagi takde orang kena bawa ikut had laju 80km/h.

11 May, 2013

She Is mY love [ farda addini ]

caption
gambar ini di tangkap oleh farid sendiri ketika dia
 leka bermain dengan telifon bimbit :)
 huhu


hari ini dalam sejarah aku bawa perempuan huhu... memang ada batasannya kalau bukan muhrim, kami tidak muhrim -terus terang cakap- tetapi masa atas motosikal yang aku bawa itu ada jarak dia sendiri buat jarak haha.. menggunakkan tangannya :)

hendak berbahasa dalam bahasa english atau tidak ya? terpaksalah sebab tajuk pun sudah dalam bahasa english kan-kan-kan-kan? hehehe

let's me speaking in English -ceh wah-, haha.
sorious my english is failed,but i want to try speak in english. hehehe
but she say to me don't speaking, hahah okay.

fuhh penat aku nak menaip and mengejanya hahah... maklum la benda yang biasa-biasa boleh la yang berjiwang-jiwang tuh boleh la...
ini hendak membuat karang uiiit sakit aku, hahaha,
aku dapat dia perangai aku jadi berubah dan entah la hahaha,
serius dia lain daripada yang lain hahaha, :)
hari ini sahaja dia sudah membuat aku ketawa bersama dia dalam applikasi android iaitu "wechat".

aku bersama dia pada - 6/5/2013 - sampai sekarang. dia telah menang PRH11 aku yakin kami akan berkekal sampai bila-bila :) tahu tak menang PRH11 itu apa? hahaha..

PRH11 itu bermaksud (Pilihan Raya Hati yang ke 11 orang ) bermaksud dialah orang yang telah menawan hatiku hehehe,

just for you my sweet heart
I know you are fighting for me, and i so appreciate it. believe me, even though I now avoid this, but your are already in my heart.PLEASE stay by my beside . i really need you. Farda Addini <3



sekejap-sekejap jangan la lari hahaha, okay-okay ada penutupnya hahaha, macam biasa lah,
 kepada pembaca setia ATHOUSANDSTORIES15.BLOGSPOT.COM kemungkinan 2 bulan lagi akan diadakan peminat setia. cara-cara penyertaannya adalah, ........ post baru akan diupdate nanti tunggu ya?

13 April, 2013

Kereta Polis Dubai Lamborghini Aventador








Polis Dubai semalam menyiarkan gambar sebuah kereta sport Lamborghini Aventador yang digunakan untuk rondaan dan mencegah jenayah. - AFP

Polis Dubai di Emiriah Arab Bersatu menggunakan sebuah kereta Lamborghini Aventador yang berharga hampir AS$550,000 (RM1.66 juta), lapor agensi berita AP semalam.
Kereta sport buatan Itali itu yang boleh mencecah kelajuan sehingga 349 kilometer sejam dicat dengan warna hijau dan putih.
Harga petrol di Dubai adalah lebih murah berbanding harga minuman.

Kelmarin, ibu pejabat polis Dubai menyiarkan gambar kereta tersebut di depan pusat beli-belah terbesar di dunia, Dubai Mall.
Pihak berkuasa di negara ini berdepan masalah kemalangan jalan raya yang melibatkan kematian disebabkan kenderaan dipandu laju.
Menurut laporan media tempatan, seramai 33 orang mati akibat nahas jalan raya di Dubai dalam tempoh dua bulan pertama tahun ini.
Kereta sport itu juga digunakan polis Itali, Panama dan United Kingdom. - Agensi

Wanita berbogel depan Presiden




Presiden Rusia, Vladimir Putin ketawa apabila beliau melihat gelagat sekumpulan wanita yang mendedahkan payudara mereka sebagai bantahan terhadapnya di Jerman semalam.
Putin kemudian berjenaka dengan menyatakan beliau suka dengan apa yang dilihatnya itu.
Tiga anggota kumpulan daripada pergerakan Femen yang memperjuangkan hak-hak golongan wanita mengganggu lawatan beliau semasa Presiden Rusia itu tiba untuk menyaksikan pameran perdagangan di sini.

Anggota-anggota kumpulan tersebut membuka baju melaungkan slogan menggelar Putin sebagai seorang diktator.
"Mengenai persembahan itu, saya menyukainya," kata Putin pada satu sidang akhbar bersama dengan Canselor Jerman, Angela Merkel.
Menurutnya, tindakan wanita-wanita tersebut secara tidak langsung membantu mempromosi pameran perdagangan itu.
Beliau juga mencadangkan supaya pihak keselamatan patut lebih berlembut dengan kumpulan wanita tersebut yang ditahan kerana melakukan perbuatan itu.
"Saya tidak dengar apa yang mereka jeritkan, saya tidak sempat melihat sama ada mereka berambut perang, coklat atau hitam keperangan," kata Putin.
Anggota-anggota kumpulan tersebut membuat protes ekoran penahanan beberapa ahli kumpulan band Pussy Riot.
Anggota-anggota kumpulan band wanita tersebut ditahan kerana membuat persembahan di dalam sebuah gereja di Rusia. - AGENSI

Doktor Mengajak Pesakit Melakukan Hubungan SEKS


doktor
“Disebabkan mempercayainya, saya hanya mengikut arahan apabila diminta membuka baju dan coli, namun dia meramas buah dada saya hingga saya berasa sakit.
“Saya mula curiga dan takut apabila doktor itu menyatakan saiz buah dada saya besar selain mengajak saya melakukan hubungan seks,” kata ibu tunggal hanya mahu dikenali sebagai Nurul, 34, yang mendakwa dicabul seorang doktor sebuah hospital swasta, di Johor Bahru.
Menurutnya, kejadian berlaku kira-kira jam 10.30 pagi Jumaat lalu ketika dia ke hospital berkenaan untuk mendapatkan rawatan susulan berikutan masalah darah tinggi, hidung berdarah, sakit perut dan sukar membuang air.
Nurul berkata, dia mengenali doktor berusia lingkungan 40-an itu kerana pernah mendapatkan rawatan daripadanya sebelum ini.
Menurutnya, sebelum kejadian mencabul itu berlaku, doktor terbabit mengarahkannya berbaring sambil memberitahu mahu memeriksa tekaknya. 

( 10 gambar ) Seni Jalanan Yang Menakjubkan


Jalan seni istilah yang digunakan untuk imej remaja menghormati lukisan semburan senonoh, lucah atau tidak masuk akal namun entah bagaimana grafiti yang menakjubkan di dinding yang bersih sebelumnya, bentuk seni grafiti dari artis jalanan telah datang jauh. Bukan sahaja artis ini, dan mereka adalah artis, mempunyai tugas untuk mengelak daripada terperangkap dalam banyak kes, mereka juga perlu berurusan dengan keadaan cuaca dan kurang daripada kanvas yang sesuai untuk kerja-kerja mereka. Sedikit berkenaan mesti datang dari keinginan mereka untuk membiarkan seni mereka dilihat walaupun di kalangan halangan keras untuk gambar mereka.


Kami berharap anda belajar lebih sedikit mengenai perintis seni jalanan, tetapi dalam masa yang sama di sini adalah seni jalanan yang kita fikir anda perlu mendapatkan tahu.



1. Vhils Street Art


2. Roa Street Art


3. C215 Street Art


4. Metal Gassi Street Art


5. Hyuro Street Art

Biasanya, seni jalanan panjang atau lebih khusus selepas grafiti digunakan untuk membezakan kontemporari seni awam-ruang dari grafiti wilayah, vandalisme, dan seni korporat. Artis telah mencabar seni dengan menempatkan dalam konteks bukan seni. Artis 'jalan' tidak bercita-cita untuk menukar takrif karya seni, tetapi lebih kepada soalan alam sekitar yang sedia ada dengan bahasa sendiri. Mereka cuba untuk berkomunikasi kerja mereka dengan orang setiap hari kira-kira tema sosial yang berkaitan dengan cara yang dimaklumkan oleh nilai-nilai estetika tanpa dipenjarakan oleh mereka.

6. Titi Freak Street Art


7. Shepard Fairey Street Art


8. Laguana Street Art


9. Above Street Art


10. Banksy Street Art

 


( 6 gambar ) Lapangan Terbang Pelik Di Mediterranean Gibraltar


Gibraltar merupakan wilayah luar negara British yang terletak di pintu masuk Selat Mediterranean Gibraltar. Tidak ramai di antara kita telah mendengar tentang negara ini sebelum sejak kerajaan dilaporkan kepada Queen Elizabeth of British. Ia adalah sebuah negara yang sangat kecil dengan jumlah penduduk kira-kira 30000 sahaja. Tetapi, kerajaan adalah sangat popular dengan lapangan terbang pelik. 
Weird Airplane
Weird Runaway
Weird Aeroplane
Weird Plane
Weird Airport
Gibraltor Airport

12 April, 2013

Diganggu ‘Mayat’ Selepas Pulang Dari Kubur


Seram! Diganggu ‘Mayat’ Selepas Pulang Dari Kubur | Proses pengebumian adalah proses akhir dalam menguruskan jenazah. Pada ketika inilah ramai orang akan berpusu-pusu menuju ke kawasan perkuburan untuk sama-sama membantu dan menyaksikan bagaimana jenazah itu dikebumikan dalam liang lahad. Terdapat pelbagai peristiwa pelik yang berlaku antaranya pengalaman seorang ustaz yang diganggu makhluk halus selepas pulang dari kubur. Namun mengapa ustaz itu diganggu?
Sekadar gambar hiasan
Hati saya mula rungsing. Mayat yang sedang saya mandikan menyebabkan bulu roma saya tegak, seram, seluruh badan berasa hangat serta tidak tenteram. Bukanlah keadaan mayat yang cuma separuh sahaja itu yang sebabkan saya rasa seram, tapi ada sesuatu yang lain yang saya rasakan ada bersama-sama kami, yang mengganggu kami. Keadaan mayat tersebut memang mengerikan sebab cuma bahagian pinggang kebawah saja yang saya dan kawan-kawan saya uruskan. Mayat yang dalam lingkungan umur 30-an itu dijumpai terapung di dalam laut selepas beberapa hari dicampak ke situ. Baunya memang busuk.
Walaupun demikian sekali rupa mayat tersebut, namun ia tidak menyeramkan saya. Sudah bermacam-macam mayat yang pernah saya uruskan yang lebih dahsyat dan lebih ngeri daripada itu. Tapi mayat yang ini lain macam sedikit.
Semasa memandikan jenazah itu bulu roma saya terus tegak. Tapi saya uruskan juga sambil membaca ayat-ayat suci al-Quran, khususnya ayat kursi, terus saya baca. Berdasarkan pengalaman lepas-lepas, jika begitu perasaan yang saya alami, maknanya jenazah yang saya uruskan bukanlah dari kalangan mereka yang dicintai Allah.
Apabila sudah selesai menguruskannya, kami hantar jenazah tersebut ke kawasan perkuburan. “Encik, jangan kebumikan dulu jenazah ini, sehingga saya datang ke sini semula,” pesan saya kepada penggali kubur. Saya tidak dapat turut serta kerana saya perlu menghantar dahulu juru urus jenazah wanita yang dipanggil satu jenazah.
“Insya-Allah,” jawab penggali kubur tersebut. Saya tinggalkan dia tanpa memberitahu kepadanya bahawa mayat tersebut bermasalah. Bagi saya ini perkara aib, tak perlulah saya jelaskan kepadanya.
Selepas menghantar juru urus jenazah wanita, saya balik ke kawasan  perkuburan tersebut. Hajatnya untuk sama-sama mengebumikan jenazah berkenaan, namun apabila tiba di kuburnya, saya tengok ia sudah dikebumikan.
“Tak apalah ustaz. Saya dah kebumikan. Dah selesai,” kata penggali kubur tersebut.
“Alhamdulillah. Tak apalah, saya balik dulu.”
Namun apabila masuk sahaja ke dalam kereta, saya rasa seperti ada sesuatu yang mengekori. Seolah-olahnya mayat itu ada dalam kereta untuk mengikut saya pulang ke rumah. Perasaan seram kembali semula. Dengan serba sedikit ilmu yang saya tahu, saya cuba halau ‘benda’ itu. Namun saya tahu saya gagal dan ia mengekori hingga ke rumah kerana pada malam itu saya berperang dengannya.
Kira-kira pukul 11 malam, ketika kami sekeluarga hendak tidur, saya mula rasa lain macam. Isteri dan anak saya juga gelisah seperti ada sesuatu yang mengganggu perasaan mereka. Perasaan seram kembali datang. Bulu roma saya meremang.
Satu demi satu ayat saya baca dan kemudian hembuskan hingga syaitan itu pergi meninggalkan saya. Biasanya saya gunakan surah al-Fatihah, tiga Qul, ayat Qursi, amanarrasul dan satu ayat lain yang terakhir. Alhamdulillah saya berjaya, tapi tidak lama kemudian, gangguan itu datang kembali. Sekali lagi saya bacakan ayat-ayat tertentu dan hembuskan ke arahnya. Untuk sementara waktu, ia lari meninggalkan saya.
Rupa-rupanya gangguan itu cumalah permulaan. Semakin larut malam, tindakannya semakin agresif.Apabila saya mula hendak melelapkan mata, ia kembali semula dan mencucuk tubuh saya. Saya tersentak dan tidak jadi tidur. Saya lihat sekeliling, tapi tiada apa yang saya nampak kecuali gelap. Saya baca ayat-ayat tertentu dan gangguan itu berhenti seketika.
Memikirkan gangguan itu sudah berakhir, saya cuba melelapkan mata. Namun apabila saya hampir terlena, ia datang semula dan mencucuk pusat saya. Sekali lagi tersentak. Begitulah yang berlaku seterusnya. Punggung dan badan saya dicucuk apabila hendak melelapkan mata. Setelah hampir sejam diganggu, akhirnya gangguan itu terus berhenti. Saya tidur tanpa sebarang gangguan lagi.
Alhamdulillah, itulah sekali saya diganggu oleh syaitan daripada mayat berkenaan.
Telahan saya bahawa gangguan tersebut berpunca daripada mayat yang saya uruskan pada siang harinya memang berasas. Sebabnya ialah tidak berapa lama kemudian saya mendapat berita bahawa penggali kubur itu telah sakit selama sebulan. Sejak mengebumikan mayat tersebut, hidup penggali kubur itu mula tidak tenteram kerana diekori oleh ‘mayat’ berkenaan. Apabila dia masuk saja ke pejabat, dilihatnya mayat itu berada di dalam pejabatnya. Apabila dia masuk bilik mandi, di situ juga ada mayat.
Pendeknya ke mana sahaja dia pergi, di bilik tidur, di ruang tamu, di bawah pokok atau di mana sekalipun, pasti dia akan ternampak mayat itu. Akibatnya dia sakit selama sebulan dan meracau yang bukan-bukan. Selepas puas berubat, akhirnya dia sembuh seperti sedia kala.
Mungkin ada yang mengatakan cerita saya ini karut, atau sengaja direka, tapi percayalah, ia memang benar-benar terjadi. Bagaimanapun, alhamdulillah, kejadian itu memberi iktibar yang besar kepada saya.
Dari segi syarak, gangguan yang kami alami itu dilakukan oleh iblis menyerupai mayat untuk menakutkan kita supaya kita berhenti daripada menguruskan jenazah. Gangguan seperti ini jangan dilayan kerana menguruskan jenazah adalah ibadah.
Saya yakin gangguan yang kami lalui berpunca daripada ilmu hitam yang diamalkan oleh lelaki tersebut. Menurut pendapat sesetengah orang, gangguan seperti itu berlaku kerana lelaki berkenaan membela jin dan syaitan untuk dijadikan khadam melindunginya.
Bagi yang menuntut ilmu kebal, salah satu cara untuk membunuhnya ialah dengan membuang separuh mayatnya ke dalam sungai atau laut dan separuh lagi dibuang di darat. Itulah syaratnya kerana kalau kedua-dua bahagian tubuh itu dibuang di darat, atau kedua-duanya dibuang ke dalam air, ia akan bercantum dan mayat tersebut akan hidup semula. Itulah cerita yang saya dengar, betul atau tidak wallahuaklam.
Nasihat saya, janganlah dituntut ilmu yang bukan-bukan, yang bersahabat dengan syaitan. Dalam syarak, apa ilmu kita tuntut pun kita tak boleh kebal. Malah nabi yang hafaz al-Quran, rasul, tapi dia juga cedera semasa perang. Sebenarnya kita bukannya kebal, tapi dilindungi oleh jin.
Ingatlah, jika kita berkehendakkan sesuatu, bermohonlah kepada Allah. Janganlah salah guna ayat al-Quran.

(5 Foto) Mesyuarat Kabinet Diadakan Dalam Air


Jangan terperanjat jika anda melihat gambar di bawah ini. Ia bukanlah satu aktiviti skuba yang dianjurkan secara suka-suka, namun ia sebenarnya adalah satu persidangan mesyuarat kabinet yang telah diadakan oleh pihak kerajaan Maldives. Mesyuarat yang dijalan dalam air ini antara satu rekod unik yang pernah dicatatkan. Jom lihat gambar di bawah ini.
meeting1
Pada tahun 2009, Menteri-menteri kerajaan Maldives mengadakan mesyuarat kabinet di dalam air bagi mengetengahkan kesan pemanasan global terhadap Laut Hindi yang memberi kesan terhadap negara. Kedudukan Maldives kira-kira 2.1 meter (7 kaki) dari paras laut, dan kerajaan berkata mereka harus bersedia untuk dihapuskan jika paras air semakin meningkat.
meeting2
meeting3
meeting4
meeting5

10 April, 2013

(GEMPARRR) 3 Samseng Pukul Ketua Kelas Dibuang Sekolah


Pukul Ketua Kelas

Akhirnya kes ini berakhir jua. Banyak spekulasi dan ada yang menjadi mangsa keadaan. Antara yang terkena tempiasnya walaupun tidak bersalah ialah Ayib Aeyman dan tentunya Lukman Hakim Ahmad.
Dikatakan puncanya ialah kerana si ketua kelas melaporkan kepada guru tentang telefon bimbit[handphone] yang di bawa geng tersebut.
3 suspek geng pukul gangster pondan telah dikenalpasti dan didedahkan dibawah. Mereka telahpun dibuang sekolah.

1) SUSPEK UTAMA KES BULI SMK TUN HUSSIEN ONN

Pukul Ketua Kelas
Nama : Muhammad Munir bin Ismail
Facebook :https://www.facebook.com/muhammad.munir3956
https://www.facebook.com/munir.ismail.92
Ibu : https://www.facebook.com/gufura.hashim
Bapa : https://www.facebook.com/mdismail.sultan
2) SUSPEK GEMUK DALAM KES BULI SMK TUN HUSSIEN ONN


Nama : Herry Onwly
Gelaran : Indon
FACEBOOK : https://www.facebook.com/ownly.hery.1 [ KLIK SINI ]
3) SUSPEK POYO DALAM KES BULI SMK TUN HUSSIEN ONN








NAMA : IZZAT SYAFIQ BIN ABDULLAH
FACEBOOK : https://www.facebook.com/ijatshapiq [KLIK DISINI]
TWITTER : https://twitter.com/ijatsyafiq
BLOG : http://izzatashadiari.blogspot.com/
http://izzatsyafiqloveeffanadheera.blogspot.com/
BUKTI : http://imgur.com/gWEINkh
BBPIN : 2A9E01F1
carian:
kes pukul
Pembuli SMK Tun Hussien Onn
Video Kes Pukul Ketua Kelas
kisah Kes Pukul Ketua Kelas
punca Kes Pukul Ketua Kelas
Izzat Syafiq



Dan ini adalah update tentang kes ini dari pihak PDRM:
kes buli pukul belasah ketua tingkatan
Kepada pembuli-pembuli seluruh alam:
Kami warga internet mengutuk sekeras-kerasnya buli dan pukul tak kiralah di sekolah, di asrama universiti, di orientasi kolej dan universiti atau di mana-mana sahaja. Kuasa internet dan alam maya sebenarnya lebih bahaya dari kehidupan nyata ni. Dan ingatlah Allah itu maha kuasa lebih berkuasa dari sekalian makhluk di alam ni. Jadi, kenal-kenallah dengan Allah, kenal-kenallah dengan malaikat dalam kubur dan kenal-kenallah dengan neraka sebelum nak buat jahat tu.

Jagalah nikmat keamanan ini sebelum ianya ditarik balik. Peace!