bar

jumlah pelawat

13 April, 2013

Kereta Polis Dubai Lamborghini Aventador








Polis Dubai semalam menyiarkan gambar sebuah kereta sport Lamborghini Aventador yang digunakan untuk rondaan dan mencegah jenayah. - AFP

Polis Dubai di Emiriah Arab Bersatu menggunakan sebuah kereta Lamborghini Aventador yang berharga hampir AS$550,000 (RM1.66 juta), lapor agensi berita AP semalam.
Kereta sport buatan Itali itu yang boleh mencecah kelajuan sehingga 349 kilometer sejam dicat dengan warna hijau dan putih.
Harga petrol di Dubai adalah lebih murah berbanding harga minuman.

Kelmarin, ibu pejabat polis Dubai menyiarkan gambar kereta tersebut di depan pusat beli-belah terbesar di dunia, Dubai Mall.
Pihak berkuasa di negara ini berdepan masalah kemalangan jalan raya yang melibatkan kematian disebabkan kenderaan dipandu laju.
Menurut laporan media tempatan, seramai 33 orang mati akibat nahas jalan raya di Dubai dalam tempoh dua bulan pertama tahun ini.
Kereta sport itu juga digunakan polis Itali, Panama dan United Kingdom. - Agensi

Wanita berbogel depan Presiden




Presiden Rusia, Vladimir Putin ketawa apabila beliau melihat gelagat sekumpulan wanita yang mendedahkan payudara mereka sebagai bantahan terhadapnya di Jerman semalam.
Putin kemudian berjenaka dengan menyatakan beliau suka dengan apa yang dilihatnya itu.
Tiga anggota kumpulan daripada pergerakan Femen yang memperjuangkan hak-hak golongan wanita mengganggu lawatan beliau semasa Presiden Rusia itu tiba untuk menyaksikan pameran perdagangan di sini.

Anggota-anggota kumpulan tersebut membuka baju melaungkan slogan menggelar Putin sebagai seorang diktator.
"Mengenai persembahan itu, saya menyukainya," kata Putin pada satu sidang akhbar bersama dengan Canselor Jerman, Angela Merkel.
Menurutnya, tindakan wanita-wanita tersebut secara tidak langsung membantu mempromosi pameran perdagangan itu.
Beliau juga mencadangkan supaya pihak keselamatan patut lebih berlembut dengan kumpulan wanita tersebut yang ditahan kerana melakukan perbuatan itu.
"Saya tidak dengar apa yang mereka jeritkan, saya tidak sempat melihat sama ada mereka berambut perang, coklat atau hitam keperangan," kata Putin.
Anggota-anggota kumpulan tersebut membuat protes ekoran penahanan beberapa ahli kumpulan band Pussy Riot.
Anggota-anggota kumpulan band wanita tersebut ditahan kerana membuat persembahan di dalam sebuah gereja di Rusia. - AGENSI

Doktor Mengajak Pesakit Melakukan Hubungan SEKS


doktor
“Disebabkan mempercayainya, saya hanya mengikut arahan apabila diminta membuka baju dan coli, namun dia meramas buah dada saya hingga saya berasa sakit.
“Saya mula curiga dan takut apabila doktor itu menyatakan saiz buah dada saya besar selain mengajak saya melakukan hubungan seks,” kata ibu tunggal hanya mahu dikenali sebagai Nurul, 34, yang mendakwa dicabul seorang doktor sebuah hospital swasta, di Johor Bahru.
Menurutnya, kejadian berlaku kira-kira jam 10.30 pagi Jumaat lalu ketika dia ke hospital berkenaan untuk mendapatkan rawatan susulan berikutan masalah darah tinggi, hidung berdarah, sakit perut dan sukar membuang air.
Nurul berkata, dia mengenali doktor berusia lingkungan 40-an itu kerana pernah mendapatkan rawatan daripadanya sebelum ini.
Menurutnya, sebelum kejadian mencabul itu berlaku, doktor terbabit mengarahkannya berbaring sambil memberitahu mahu memeriksa tekaknya. 

( 10 gambar ) Seni Jalanan Yang Menakjubkan


Jalan seni istilah yang digunakan untuk imej remaja menghormati lukisan semburan senonoh, lucah atau tidak masuk akal namun entah bagaimana grafiti yang menakjubkan di dinding yang bersih sebelumnya, bentuk seni grafiti dari artis jalanan telah datang jauh. Bukan sahaja artis ini, dan mereka adalah artis, mempunyai tugas untuk mengelak daripada terperangkap dalam banyak kes, mereka juga perlu berurusan dengan keadaan cuaca dan kurang daripada kanvas yang sesuai untuk kerja-kerja mereka. Sedikit berkenaan mesti datang dari keinginan mereka untuk membiarkan seni mereka dilihat walaupun di kalangan halangan keras untuk gambar mereka.


Kami berharap anda belajar lebih sedikit mengenai perintis seni jalanan, tetapi dalam masa yang sama di sini adalah seni jalanan yang kita fikir anda perlu mendapatkan tahu.



1. Vhils Street Art


2. Roa Street Art


3. C215 Street Art


4. Metal Gassi Street Art


5. Hyuro Street Art

Biasanya, seni jalanan panjang atau lebih khusus selepas grafiti digunakan untuk membezakan kontemporari seni awam-ruang dari grafiti wilayah, vandalisme, dan seni korporat. Artis telah mencabar seni dengan menempatkan dalam konteks bukan seni. Artis 'jalan' tidak bercita-cita untuk menukar takrif karya seni, tetapi lebih kepada soalan alam sekitar yang sedia ada dengan bahasa sendiri. Mereka cuba untuk berkomunikasi kerja mereka dengan orang setiap hari kira-kira tema sosial yang berkaitan dengan cara yang dimaklumkan oleh nilai-nilai estetika tanpa dipenjarakan oleh mereka.

6. Titi Freak Street Art


7. Shepard Fairey Street Art


8. Laguana Street Art


9. Above Street Art


10. Banksy Street Art

 


( 6 gambar ) Lapangan Terbang Pelik Di Mediterranean Gibraltar


Gibraltar merupakan wilayah luar negara British yang terletak di pintu masuk Selat Mediterranean Gibraltar. Tidak ramai di antara kita telah mendengar tentang negara ini sebelum sejak kerajaan dilaporkan kepada Queen Elizabeth of British. Ia adalah sebuah negara yang sangat kecil dengan jumlah penduduk kira-kira 30000 sahaja. Tetapi, kerajaan adalah sangat popular dengan lapangan terbang pelik. 
Weird Airplane
Weird Runaway
Weird Aeroplane
Weird Plane
Weird Airport
Gibraltor Airport

12 April, 2013

Diganggu ‘Mayat’ Selepas Pulang Dari Kubur


Seram! Diganggu ‘Mayat’ Selepas Pulang Dari Kubur | Proses pengebumian adalah proses akhir dalam menguruskan jenazah. Pada ketika inilah ramai orang akan berpusu-pusu menuju ke kawasan perkuburan untuk sama-sama membantu dan menyaksikan bagaimana jenazah itu dikebumikan dalam liang lahad. Terdapat pelbagai peristiwa pelik yang berlaku antaranya pengalaman seorang ustaz yang diganggu makhluk halus selepas pulang dari kubur. Namun mengapa ustaz itu diganggu?
Sekadar gambar hiasan
Hati saya mula rungsing. Mayat yang sedang saya mandikan menyebabkan bulu roma saya tegak, seram, seluruh badan berasa hangat serta tidak tenteram. Bukanlah keadaan mayat yang cuma separuh sahaja itu yang sebabkan saya rasa seram, tapi ada sesuatu yang lain yang saya rasakan ada bersama-sama kami, yang mengganggu kami. Keadaan mayat tersebut memang mengerikan sebab cuma bahagian pinggang kebawah saja yang saya dan kawan-kawan saya uruskan. Mayat yang dalam lingkungan umur 30-an itu dijumpai terapung di dalam laut selepas beberapa hari dicampak ke situ. Baunya memang busuk.
Walaupun demikian sekali rupa mayat tersebut, namun ia tidak menyeramkan saya. Sudah bermacam-macam mayat yang pernah saya uruskan yang lebih dahsyat dan lebih ngeri daripada itu. Tapi mayat yang ini lain macam sedikit.
Semasa memandikan jenazah itu bulu roma saya terus tegak. Tapi saya uruskan juga sambil membaca ayat-ayat suci al-Quran, khususnya ayat kursi, terus saya baca. Berdasarkan pengalaman lepas-lepas, jika begitu perasaan yang saya alami, maknanya jenazah yang saya uruskan bukanlah dari kalangan mereka yang dicintai Allah.
Apabila sudah selesai menguruskannya, kami hantar jenazah tersebut ke kawasan perkuburan. “Encik, jangan kebumikan dulu jenazah ini, sehingga saya datang ke sini semula,” pesan saya kepada penggali kubur. Saya tidak dapat turut serta kerana saya perlu menghantar dahulu juru urus jenazah wanita yang dipanggil satu jenazah.
“Insya-Allah,” jawab penggali kubur tersebut. Saya tinggalkan dia tanpa memberitahu kepadanya bahawa mayat tersebut bermasalah. Bagi saya ini perkara aib, tak perlulah saya jelaskan kepadanya.
Selepas menghantar juru urus jenazah wanita, saya balik ke kawasan  perkuburan tersebut. Hajatnya untuk sama-sama mengebumikan jenazah berkenaan, namun apabila tiba di kuburnya, saya tengok ia sudah dikebumikan.
“Tak apalah ustaz. Saya dah kebumikan. Dah selesai,” kata penggali kubur tersebut.
“Alhamdulillah. Tak apalah, saya balik dulu.”
Namun apabila masuk sahaja ke dalam kereta, saya rasa seperti ada sesuatu yang mengekori. Seolah-olahnya mayat itu ada dalam kereta untuk mengikut saya pulang ke rumah. Perasaan seram kembali semula. Dengan serba sedikit ilmu yang saya tahu, saya cuba halau ‘benda’ itu. Namun saya tahu saya gagal dan ia mengekori hingga ke rumah kerana pada malam itu saya berperang dengannya.
Kira-kira pukul 11 malam, ketika kami sekeluarga hendak tidur, saya mula rasa lain macam. Isteri dan anak saya juga gelisah seperti ada sesuatu yang mengganggu perasaan mereka. Perasaan seram kembali datang. Bulu roma saya meremang.
Satu demi satu ayat saya baca dan kemudian hembuskan hingga syaitan itu pergi meninggalkan saya. Biasanya saya gunakan surah al-Fatihah, tiga Qul, ayat Qursi, amanarrasul dan satu ayat lain yang terakhir. Alhamdulillah saya berjaya, tapi tidak lama kemudian, gangguan itu datang kembali. Sekali lagi saya bacakan ayat-ayat tertentu dan hembuskan ke arahnya. Untuk sementara waktu, ia lari meninggalkan saya.
Rupa-rupanya gangguan itu cumalah permulaan. Semakin larut malam, tindakannya semakin agresif.Apabila saya mula hendak melelapkan mata, ia kembali semula dan mencucuk tubuh saya. Saya tersentak dan tidak jadi tidur. Saya lihat sekeliling, tapi tiada apa yang saya nampak kecuali gelap. Saya baca ayat-ayat tertentu dan gangguan itu berhenti seketika.
Memikirkan gangguan itu sudah berakhir, saya cuba melelapkan mata. Namun apabila saya hampir terlena, ia datang semula dan mencucuk pusat saya. Sekali lagi tersentak. Begitulah yang berlaku seterusnya. Punggung dan badan saya dicucuk apabila hendak melelapkan mata. Setelah hampir sejam diganggu, akhirnya gangguan itu terus berhenti. Saya tidur tanpa sebarang gangguan lagi.
Alhamdulillah, itulah sekali saya diganggu oleh syaitan daripada mayat berkenaan.
Telahan saya bahawa gangguan tersebut berpunca daripada mayat yang saya uruskan pada siang harinya memang berasas. Sebabnya ialah tidak berapa lama kemudian saya mendapat berita bahawa penggali kubur itu telah sakit selama sebulan. Sejak mengebumikan mayat tersebut, hidup penggali kubur itu mula tidak tenteram kerana diekori oleh ‘mayat’ berkenaan. Apabila dia masuk saja ke pejabat, dilihatnya mayat itu berada di dalam pejabatnya. Apabila dia masuk bilik mandi, di situ juga ada mayat.
Pendeknya ke mana sahaja dia pergi, di bilik tidur, di ruang tamu, di bawah pokok atau di mana sekalipun, pasti dia akan ternampak mayat itu. Akibatnya dia sakit selama sebulan dan meracau yang bukan-bukan. Selepas puas berubat, akhirnya dia sembuh seperti sedia kala.
Mungkin ada yang mengatakan cerita saya ini karut, atau sengaja direka, tapi percayalah, ia memang benar-benar terjadi. Bagaimanapun, alhamdulillah, kejadian itu memberi iktibar yang besar kepada saya.
Dari segi syarak, gangguan yang kami alami itu dilakukan oleh iblis menyerupai mayat untuk menakutkan kita supaya kita berhenti daripada menguruskan jenazah. Gangguan seperti ini jangan dilayan kerana menguruskan jenazah adalah ibadah.
Saya yakin gangguan yang kami lalui berpunca daripada ilmu hitam yang diamalkan oleh lelaki tersebut. Menurut pendapat sesetengah orang, gangguan seperti itu berlaku kerana lelaki berkenaan membela jin dan syaitan untuk dijadikan khadam melindunginya.
Bagi yang menuntut ilmu kebal, salah satu cara untuk membunuhnya ialah dengan membuang separuh mayatnya ke dalam sungai atau laut dan separuh lagi dibuang di darat. Itulah syaratnya kerana kalau kedua-dua bahagian tubuh itu dibuang di darat, atau kedua-duanya dibuang ke dalam air, ia akan bercantum dan mayat tersebut akan hidup semula. Itulah cerita yang saya dengar, betul atau tidak wallahuaklam.
Nasihat saya, janganlah dituntut ilmu yang bukan-bukan, yang bersahabat dengan syaitan. Dalam syarak, apa ilmu kita tuntut pun kita tak boleh kebal. Malah nabi yang hafaz al-Quran, rasul, tapi dia juga cedera semasa perang. Sebenarnya kita bukannya kebal, tapi dilindungi oleh jin.
Ingatlah, jika kita berkehendakkan sesuatu, bermohonlah kepada Allah. Janganlah salah guna ayat al-Quran.

(5 Foto) Mesyuarat Kabinet Diadakan Dalam Air


Jangan terperanjat jika anda melihat gambar di bawah ini. Ia bukanlah satu aktiviti skuba yang dianjurkan secara suka-suka, namun ia sebenarnya adalah satu persidangan mesyuarat kabinet yang telah diadakan oleh pihak kerajaan Maldives. Mesyuarat yang dijalan dalam air ini antara satu rekod unik yang pernah dicatatkan. Jom lihat gambar di bawah ini.
meeting1
Pada tahun 2009, Menteri-menteri kerajaan Maldives mengadakan mesyuarat kabinet di dalam air bagi mengetengahkan kesan pemanasan global terhadap Laut Hindi yang memberi kesan terhadap negara. Kedudukan Maldives kira-kira 2.1 meter (7 kaki) dari paras laut, dan kerajaan berkata mereka harus bersedia untuk dihapuskan jika paras air semakin meningkat.
meeting2
meeting3
meeting4
meeting5

10 April, 2013

(GEMPARRR) 3 Samseng Pukul Ketua Kelas Dibuang Sekolah


Pukul Ketua Kelas

Akhirnya kes ini berakhir jua. Banyak spekulasi dan ada yang menjadi mangsa keadaan. Antara yang terkena tempiasnya walaupun tidak bersalah ialah Ayib Aeyman dan tentunya Lukman Hakim Ahmad.
Dikatakan puncanya ialah kerana si ketua kelas melaporkan kepada guru tentang telefon bimbit[handphone] yang di bawa geng tersebut.
3 suspek geng pukul gangster pondan telah dikenalpasti dan didedahkan dibawah. Mereka telahpun dibuang sekolah.

1) SUSPEK UTAMA KES BULI SMK TUN HUSSIEN ONN

Pukul Ketua Kelas
Nama : Muhammad Munir bin Ismail
Facebook :https://www.facebook.com/muhammad.munir3956
https://www.facebook.com/munir.ismail.92
Ibu : https://www.facebook.com/gufura.hashim
Bapa : https://www.facebook.com/mdismail.sultan
2) SUSPEK GEMUK DALAM KES BULI SMK TUN HUSSIEN ONN


Nama : Herry Onwly
Gelaran : Indon
FACEBOOK : https://www.facebook.com/ownly.hery.1 [ KLIK SINI ]
3) SUSPEK POYO DALAM KES BULI SMK TUN HUSSIEN ONN








NAMA : IZZAT SYAFIQ BIN ABDULLAH
FACEBOOK : https://www.facebook.com/ijatshapiq [KLIK DISINI]
TWITTER : https://twitter.com/ijatsyafiq
BLOG : http://izzatashadiari.blogspot.com/
http://izzatsyafiqloveeffanadheera.blogspot.com/
BUKTI : http://imgur.com/gWEINkh
BBPIN : 2A9E01F1
carian:
kes pukul
Pembuli SMK Tun Hussien Onn
Video Kes Pukul Ketua Kelas
kisah Kes Pukul Ketua Kelas
punca Kes Pukul Ketua Kelas
Izzat Syafiq



Dan ini adalah update tentang kes ini dari pihak PDRM:
kes buli pukul belasah ketua tingkatan
Kepada pembuli-pembuli seluruh alam:
Kami warga internet mengutuk sekeras-kerasnya buli dan pukul tak kiralah di sekolah, di asrama universiti, di orientasi kolej dan universiti atau di mana-mana sahaja. Kuasa internet dan alam maya sebenarnya lebih bahaya dari kehidupan nyata ni. Dan ingatlah Allah itu maha kuasa lebih berkuasa dari sekalian makhluk di alam ni. Jadi, kenal-kenallah dengan Allah, kenal-kenallah dengan malaikat dalam kubur dan kenal-kenallah dengan neraka sebelum nak buat jahat tu.

Jagalah nikmat keamanan ini sebelum ianya ditarik balik. Peace!

(Tidak Bersalah) Pembuli Utama Atau Suspek Utama Luqman Hakim




Luqman Hakim

Pembuli Utama Atau Suspek Utama Luqman Hakim Tidak Bersalah
Suspek utama yang memukul bertalu-talu seorang pelajar telah dikenalpasti. Namun ternyata bukan Luqman Hakim. Diharapkan pelajar ini ditangkap dan akan masuk ke sekolah juvana. Selamat sekolah di asrama penuh!
suspek lain:[klik sini]
video pukul: [klik sini]
Nama : Luqman Hakim Ahmad (TAK BERSALAH)
Twitter : https://twitter.com/AkimKeding
Instagram : http://instagram.com/akim_keding/
Facebook : https://www.facebook.com/douboutawesome
Facebook Page : https://www.facebook.com/hakimunched
Blog : http://hakimdobout.blogspot.com/
carian:
Luqman Hakim
kes pukul
Pembuli SMK Tun Hussien Onn
Video Kes Pukul Ketua Kelas
kisah Kes Pukul Ketua Kelas
punca Kes Pukul Ketua Kelas
Izzat Syafiq
Luqman Hakim pembuli
Luqman Hakim
Luqman Hakim tun hussien onn
gambar Luqman Hakim
suspek Luqman Hakim

Luqman Hakim